20
Mar
2019

175,25g piščančjih prsi ali vsi lažemo

Urejena prehrana je ključ do uspeha

Poleg redne telesne aktivnosti je urejena prehrana ključnega pomena za dosego vašega cilja v telovadnici. Ne glede na to, kakšen je. Bodisi pridobivanje mišične mase ali izguba odvečne maščobe, obema sta skupni redna vadba in organizirana ter urejena prehrana. 

Pa je res potrebno za uresničitev naših ciljev in ureditve prehrane slediti predpisanemu jedilniku, dieti ali še huje – je res potrebno svoje obroke tehtati?

Na začetku svoje profesionalne poti sva tudi midva, polna znanj s predavanj ter iz knjig in z bore malo izkušnjami, poleg sestave programa vadbe ponudila svojim strankam tudi jedilnik, ki je bil seveda prilagojen posamezniku, a vseeno je bil jedilnik. Zajtrk, malica, kosilo, malica in večerja. X gramov masla, 2 rezini kruha, 2dl sveže iztisnjenega pomarančnega soka…

Po večletnih izkušnjah in dokazih iz prakse so nama sedaj vse te ideje skorajda smešne. Učimo se vse življenje.

Gremo lepo po vrsti.

Dieta

Kot sva pisala že v nekaterih prejšnjih člankih na blogu (povezava), je dieta namenjena ljudem z zdravstvenimi težavami. Alergija na laktozo, alergija na oreščke, alergija na to in ono stvar. Tak posameznik ima dieto, ki mu prepoveduje uživanje določenih živil.

Drug primer so vrhunski športniki v tekmovalnem ciklu. Boksarji pred uradnim tehtanjem v nekaj dneh izgubijo okrog 5 kilogramov na račun stroge diete. Vendar pa je ta časovno omejena.

Ali lahko dieti, ki ni časovno omejena oz. se je držimo več mesecev, let in postane naš vsakdan še vedno rečemo dieta? Boljši izraz bi verjetno bil prehranjevalna navada ali celo življenjski slog.

dietaJedilnik

Določena hrana ob določen delu dneva, celo ob določenih urah.

V današnjem času, ko so službe z ustaljenim 8-urnim delovnikom prava redkost, je urejeno prehranjevanje še poseben izziv. Da bi imeli obroke ob točno določenih urah se sliši kot prava znanstvena fantastika. Seveda se z organizacijo in disciplino da marsikaj doseči, vendar pa ima vse svoje meje.

In nenazadnje – tehtanje živil

Če imamo že z rednim prehranjevanjem težave zaradi časovnih stisk in drugih obveznosti, je tehtanje hrane popolnoma nemogoče. Bolj pomembno – tehtanje živil je popolnoma nepotrebno.

Redki ljudje, spet govorimo o bolnikih in vrhunskih športnikih, potrebujejo natančno odmerjene količine živil. Na vsaki embalaži je označena neto količina izdelka. Če ima povprečna vreča makaronov 500g, vemo, da s približno polovico vreče zaužijemo 250g živila. 

Namesto vseh zgoraj omenjenih tehnik, se je potrebno naučiti izbirati dobra živila. Najti boljše alternative za sedanje razvade in se zavedati količinskega vnosa hrane.

Zato je pomembno, da se namesto obremenjevanja s tehtanjem živil, izobrazimo o makrohranilih, vlakninah in drugih lahko dostopnih informacijah o izdelku. Zakaj so pomembni ogljikovi hidrati, zakaj beljakovine in katere maščobe so dobre za nas. Tako se bomo s hitrim pogledom na embalažo izdelka lahko odločili, katero živilo je za nas bolj primerno.

Seveda je poleg kvalitete hrane pomembna tudi njena količina oz. bolj natančno kalorični vnos le te. 

100g čokolada ima lahko toliko kalorij, kot skromno kosilo, pa jo vendar ob naštevanju zaužite hrane ljudje radi izpustijo iz svojega dnevnika prehranjevanja.

V kolikor si resnično želite doseči svoj cilj, prenehajte z laganjem, predvsem samemu sebi. Sprememba načina življenja ni enostavna stvar in jo je potrebno uvesti po korakih. Prvi korak pa je, da si nalijemo čistega vina in si na tehtnici odmerimo 175,25g piščančjih prsi … seveda pečenih na žaru.

Število komentarjev
0

Dodaj svoj komentar