16
Nov
2017

Kako spanje vpliva na vašo težo in zmogljivosti

Če ste nočna sova, jutranja ptica ali kombinacija obeh, ena stvar nam je skupna. Verjetno ne spimo dovolj. Medtem, ko si mnogi med nami prizadevamo, da bi dobili priporočih osem ur spanja, pogosto uspemo spati le kakih 5 ali 6 ur. Sprijaznimo se – včasih se težko držimo rutine. Morda nas okupira gledanje naše najljubše TV – serije, se zatopimo v dobro knjigo ali smo navdušeni nad novim projektom in ne spimo toliko, kot bi morali. Eden izmed napačnih pogledov na spanje je, da ga smatramo kot neproduktiven čas. Mnogi od nas gledajo na spanec kot ure, ki jih lahko uporabijo za nekaj bolj koristnega. Resnica je, da je spanje tako pomembno za naše zdravje, kot se odločimo jesti bolj zdravo ter umestiti v naše življenje vadbo in ostale oblike gibanja. Čas je, da naredimo miselni premik in na spanje gladamo kot naložbo v naše zdravje. Oglejmo si, kako spanje vpliva na vašo težo in zmogljivosti.

Spanje je pomembno za pravilno delovanje vašega telesa in pomembno vpliva na zdravje. Zadostna količina kvalitetnega spanca ob pravem času pomaga zagotavljati vaše psihofizično zdravje, izboljšuje kvaliteto življenja in pomaga zmanjšati število nesreč.

Kako se počutite, ko ste pokonci je v veliki meri odvisno od kvalitete in količine vašega spanca. Med spanje telo zagotovi možganom , da se odpočijejo in pravilno delujejo ter tako skrbijo, da ste psihično zdravi. Prav tako spanje otrokom in mladostnikom pomaga pri rasti in razvoju.

Pomanjkanje spanja ima lahko takojšnje posledice (nesreča v avtomobilu, če zaspimo za volanom), lahko pa privede tudi do drugih kroničnih obolenj.

Zdravi možganski procesi in emocionalno ravnovesje

Med spanjem se naši možgani pripravljajo na izzive prihajajočega dne. Tvorijo se nove možganske poti, ki nam pomagajo pri pomnjenju informacij in učenju.

Študije so pokazale, da zadostna količina spanja pozitivno vpliva na proces učenja. Bodi si, da se učite matematiko, igrati klavir, izvesti popolno golfski udarec ali se učite voziti avto, kvaliteten spanec pomaga pri procesu reševanja težav. Pomaga nam da smo bolj zbrani, izbiramo boljše odločitve in smo bolj ustvarjalni.

Pomanjkanje spanja neposredno vpliva na možganske centre, ki so odgovorni za sprejemanje odločitev, reševanje problemov, kontroliranje emocij in vedenja ter prilagodljivost na spremembe. Pomanjkanje spanja prav tako lahko poveča možnost za depresijo in nagnjenost k samomoru.

V mlajših letih je pomanjkanje spanja lahko vzrok za nihanje razpoloženja, jezo, agresivno vedenje in pomanjkanje motivacije.

kako spanje vpliva na vašo težo in zmogljivostiFizično zdravje

Spanec igra pomembno vlogo, ko govorimo o telesnem zdravju. Spanje omogoča nemoteno delovanje srca in sodeluje pri obnovi krvnih krvničk. Kronično pomanjkanje spanja se povezuje z boleznimi, kot so, srčno-žilne bolezni, bolezni ledvic, visok krvni tlak, sladkorna bolezen in kap.

Kako spanje vpliva na vašo težo in zmogljivosti? Pomanjkanje spanja tudi zveča možnost za nastanek debelosti, saj spanec pomaga pri uravnavanju hormonov, kot sta grelin in leptin. Ta dva hormona sta odgovorna za to, da se počutimo lačne oz site. Če premalo spimo, se nivo grelina poveča in občutek lakote se poveča.

Prav tako spanec vpliva na to, kako se telo odziva na inzulin. Premalo spanca ima lahko za posledico povečan sladkor v krvi, kar lahko privede do nastanka sladkorne bolezni.

Spanje je tesno povezano s pravilnim razvojem organizma. Globok spanec pomaga pri sproščanju hormonov, ki so odgovorni za normalno rast in razvoj otrok ter mladostnikov, pomaga pa tudi pri obnovi tkiv v vseh starostnih obdobjih.

Spanec je povezan tudi z imunskim sistemom, ki varuje vaše telo pred boleznimi. Pomanjkanje spanja ima lahko za posledico padec imunskega sistema, kar vas naredi bolj dovzetne za morebitne prehlade in druga obolenja.

Spanje je ključnega pomena za športno zmogljivost. Dober spanec lahko znatno izboljša hitrost, natančnost in reakcijo športnika. Poleg dobrega treninga je za izboljšanje športnikovih sposobnosti potreben tudi počitek. Med spanjem se športnikovo telo »popravlja« .Če intenzivno trenirate za tekmovanje, boste morda potrebovali nekaj več spanca kot priporočenih osem ur, tako kot verjetno potrebujete tudi več kalorij kot običajno. Nekateri elitni športniki, si prizadevajo ponoči spati 9 in več ur.

Težko ponoči zaspite …

  • Poizkusite oditi v posteljo vedno ob enaki uri, tudi ob vikendih.
  • Preskočite kofein po 17 uri ter ne uživajte alkohola, saj lahko moti spanje.
  • Poskrbite, da bo vaša spalnica ugodna za spanje.
  • Večina ljudi bolje spi v popolni temi.
  • Utišajte svoj pametni telefon. Še bolje, pustite ga izven vaše spalnice.
  • Izbira prave vzmetnice, vzglavnikov in blazin lahko drastično izboljša vaše udobje in kakovost spanca, zato se prepričajte, če je vam vaša postelja nudi željeno udobje.
  • V spalnici se izogibajte vsemu, kar na vas deluje stresno – na primer delo.
  • Uredite spalnico v mirno okolje, kjer boste dobili sedem do osem ur spanca, ki ga vaše telo potrebuje za optimalno zdravje in učinkovitost.
Število komentarjev
0

Dodaj svoj komentar