bolečine v vratu

Bolečine v vratu?

V času ko velika večina dela od doma in preživlja številne ure pred računalnikom ali pametnim telefonom, so bolečine v vratu še toliko bolj pogoste.

Število ljudi, ki imajo težave z bolečinami v vratnem delu hrbtenice narašča, saj s povečano uporabo pametnih telefonov, računalnikov in drugih elektronskih naprav spravljamo svoj vrat v nenaraven položaj, kar je vzrok za marsikatero bolečino. Bolečine v vratu so lahko huda nadloga, ki vpliva na kvaliteto vašega vsakdana. Poleg tega vpliva tudi na kvaliteto vašega spanca.

Poleg prisilne drže so za glavni vzroki za pojav bolečin v vratnem delu hrbtenice še:

• slaba telesna drža

stres

• stiskanje čeljusti

• ponavljajoči se gibi glave

• akutna poškodba hrbtenice ali vratu

PREPREČEVANJE BOLEČIN V VRATU

Velikokrat lahko bolečine v vratu preprečimo s spremembo življenjskega sloga in reorganizacijo delovnega prostora. Mogoče bo potrebno odpraviti kakšno slabo navado (dokazano je, da opusitev kajenja zmanjša bolečine v vratu), izboljšati držo ali s treningom okrepiti muskulaturo vratu.

USTVARITE SI ERGONOMSKO DELOVNO OKOLJE

Veliko ljudi na delovnem mestu preživi 8 ur in več. Če teh 8 ur gledate v ekran računalnika ali imate drugo sedeče delo, je tu nekaj nasvetov, kako se izogniti bolečinam:

• izberite udoben stol, ki vam omogoča, da so vaša stopala plosko na tleh, vaša kolena pokrčena in v višini medenice (ali malo nižje),

• imejte raven hrbet, roke naj bodo ob telesu in sproščene,

• zaslon si nastavite v višino oči,

• uporabljajte ergonomsko miško in tipkovnico,

• vstanite in se razgibajte vsaj 1x na uro.

neudobno delovno okolje

OMEJITE UPORABO PAMETNEGA TELEFONA

držite telefon v višini obraza. Konstantno gledanje navzdol v ekran mobilnega telefona povzroča stres na vaše mišice vratu, kar lahko privede do bolečin. Tukaj je nekaj nasvetov, kako se lahko temu izognete:

• med telefoniranjem ne držite telefona z ramenom ob ušesu,

• uporabljajte slušalke ali bluetooth slušalko,

• med uporabo telefona si vsako uro vzemite odmor,

• po končani uporabi telefona se razmigajte in pretegnite mišice vratu.

IZOGIBAJTE SE DALJŠIM VOŽNJAM

Prav tako kot sedenje za pisalno mizo ali računalnikom tudi sedenje v avtomobilu slabo vpliva na vašo držo in s tem negativno vpliva na bolečine v vratu. Zato se na daljši poti večkrat ustavite in razgibajte, nastavite si alarm, ki vas bo opozarjal na to, da ste za volanom v čimbolj pokončnem položaju. In izogibajte se uporabi telefona med vožnjo. Poleg tega da je kaznivo in izredno nevarno, neprestano menjavanje pogleda med telefonom in cesto poveča obremenitev na vratne mišice.

RAZTEZANJE

Sistematično in redno raztezanje zakrčenih mišic vratu je dobra preventivna tehnika, ki vas bo obvarovala pred bolečim vratom. Raztezanje naj vsebuje:

• kroženje z rameni naprej in nazaj,

• retrakcija in protrakcija lopatic,

• počasni odkloni glave

• počasni zasuki glave.

SPREMENITE SPALNE NAVADE

Spanje na hrbtu in boku je veliko bolj priporočljivo kot spanje na trebuhu. Če spimo na trebuhu, je položaj vratne hrbtenice zelo neugoden, kar lahko privede do bolečin. Prav tako je pomembno, da izberemo vzmetnico in vzglavno blazino, ki nam ustreza in zagotavlja pravilno oporo.

KURATIVA

V kolikor trpite za bolečinami v vratu, obstaja več načinov, kako se jim zoperstavite. Tehnike bodo verjetno različno učinkovite, zato izberite tisto, ki vam najbolj ustreza.

HLAJENJE IN GRETJE

Na razbolelo točko si večkrat na dan aplicirajte led ali hladilno blazinico (nikoli direktno na kožo). Hladite do največ 20 minut. Hlad bo pomagal zmanjšati morebitno vnetje.

Lahko vam pomaga tudi terapija s toplim obkladkom ali celo kombinacija hladno-toplo.

RAZTEZANJE

Vaje raztezanja vratnih mišic smo že omenili. Poudariti je potrebno le to, da jih izvajajte brez hitrih gibov in počasi. Pred raztezanjem si lahko privoščite tudi toplo prho ali topel obkladek na predel vratu.

raztezne vaje bolečine v vratu

MASAŽA

Za sprostitev si lahko privoščite tudi masažo vratu. Usposobljen terapevt bo pravi balzam za vaše bolečine v vratu.

V kolikor omenjene tehnike ne pomagajo imate še nekaj alternativnih možnosti, ki vključujejo obisk kiropraktika, akopunkturo, aktivno sproščanje / meditacija za zmanjšanje stresa…

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top