Regeneracija po vadbi

Počitek in sprostitev nista razkošje ampak nuja.

Ni bolečine, ni napredka.

Če je prelahko, delate nekaj narobe.

Če se ne potite, zares ne vadite.

Verjetno ste že slišali takšne in podobne trditve, ki pa dajejo napačen vtis o vadbi. Na srečo je vedno več ljudi začelo prepoznavati, da ključ do napredka ni potiskanje sebe preko vseh meja in pragov bolečine, ampak v celokupnem dnevnem gibanju ter vadbi za dobro počutje in za sposobnost opravljanja stvari v katerih uživajo.

Optimalno zdravje, primerna telesna sestava, moč ter vzdržljivost, to kar vsi potrebujemo, so rezultat rednega in nenehnega gibanja vašega telesa. Če se športno izrazimo, gibanje vas ohranja v igri. Kajti ne glede kako močno se ženete, če se poškodujete ali zbolite, ostanete na klopi.

Če ste se ob prebiranju tega začeli potiti, ker ne morete brez vsakodnevnega »švicanja«, ne skrbite. Boljša kot je regeneracija, bolje ko se opomorete po vadbi, več in intenzivneje lahko vadite na naslednjih treningih. Aktivna regeneracija, to pomeni nizko do zmerno intenzivna vadba, na primer hitra hoja, počasno kolesarjenje…. poveča dotok krvi v mišice. Je nujen del procesa »popravila«, do katerega pa ne bo prišlo, če boste še naprej tekli na vso moč ali dan za dnem dvigovali največja bremena v telovadnici. Lahkotno gibanje naj bo zastavljeno tako, da pospeši vašo regeneracijo, tako boste na naslednji vadbeni enoti lahko dali od sebe še več in posledično napredovali.

Imate »musklfiber«? Aktivna regeneracija tudi zmanjša občutljivost in bolečino, katere je povzročena zaradi mikropoškodb v mišicah.

Profesionalni športniki, kot so nogometaš Cristiano Ronaldo in košarkarski zvezdnik lige NBA LeBron James to zelo dobro poznata. Ni izčrpavanje do onemoglosti tisto kar jima daje prednost. Ampak počitek, kako dobro, uspešno se regenerirata med tekmami. Le to predstavljajo masaže, ledene kopeli ter osredotočena, dobro načrtovana »lahka gibanja«.

Močnejši postaneš šele, ko si opomoreš. Vaše mišice potrebujejo čas, da se po fizičnem naporu popravijo in obnovijo. Večja kot je intenzivnost, obseg vadbe ali trajanje opravljene aktivnosti, bolj je potrebno upoštevati pogostost, intenzivnost, čas trajanja in vrsto regeneracijske aktivnosti. Toda pravo okrevanje niso le masaže in valjčkanje. To v resnici pomeni osem ur spanja na noč, vzdrževanje ustreznega stanja hidracije in urejena, vašim potrebam prilagojena prehranska podpora. Gre tudi za obvladovanje stresa , vsak dan si je priporočljivo vzeti čas za aktiviranje parasimpatičnega živčnega sistema.

Že pred pandemijo Covid-19 je večina ljudi poročala, da se počutijo bolj pod stresom in bolj zaskrbljeni, kot so bili v zadnjem desetletju. Stres je lahko uničujoč in povzroči povečanje telesne mase, utrujenost, pomanjkanje motivacije in druge ovire za zdravje in primeren telesni fitnes. 

Na srečo se je izkazalo, da je globoko dihanje učinkovit način za pomoč pri obvladovanju ravni kroničnega stresa. Ne samo, da vas bo pomirilo, ampak lahko tudi pomaga izboljšati vašo športno zmogljivost.

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Scroll to Top