21
Dec
2019

Želite shujšati?

Želite shujšati? To je recept ki preverjeno deluje!

Če se naslov bloga zdi zavajujoč, naj vam poveva, da ni. V nadaljevanju vam bova razkrila »skrivnosti« uspešne izgube odvečnih kilogramov. Stvar je preprosta, vsekakor pa ni enostavna.
V grobem rečeno, je potrebno za izgubo teže porabiti več energije, kot jo vnesemo s hrano in pijačo. Torej, energija, ki jo porabite za osnovne življenjske funkcije in za opravila, ki jih opravljate čez dan, mora biti večja od energije, ki jo vnesete vase.

Sliši se preprosto – ker tudi je, ampak če se borite s prekomerno težo, ni enostavno.

Vaše sedanje stanje je posledica vaših navad in vsakodnevne rutine, ki se je razvila tekom let. Zato boste morali začeti počasi in vztrajno. Naj nove navade in aktivnosti postanejo rutina, ki vas bo pripeljala na novo stopničko. Šele, ko boste stabilno stali na njej, je čas za naslednji korak.

Torej, če želite shujšati morate povečati porabo energije z dodatno aktivnostjo tekom dneva in zmanjšati vnos le te s hrano in pijačo. Preprosto kajne? Seveda! Vendar ni enostavno.

Večjo porabo energije lahko zagotovite na nešteto načinov – uporaba stopnic namesto dvigala, po opravkih se odpravite peš ali s kolesom namesto z avtomobilom, pričnete s telovadbo, greste v hribe, namesto klepeta ob kavi si privoščite pogovor ob sprehodu… Načinov je nešteto. Pomembno je, da so stvari varne in da jih lahko izvajate vsakodnevno – da spremenijo vašo rutino.

Gibanje prinaša občutek zadovoljstva

Na splošno, je dodatno gibanje ali vadba stvar, ki predstavlja manjši problem, saj telo po treningu / naporu preplavi endorfin – hormon sreče, ki nam daje posebno dober občutek. Večjo težavo nam povzroča vnos kalorij. Čeprav vnesene kalorije lahko preprosto izračunamo s pogledamo na etiketo izdelka, kjer so navedene hranilne vrednosti, pa zagotavljanje kaloričnega deficita ni enostavno iz več razlogov.

Ljudje lažemo

Največkrat sebi. Na žalost telo ne laže, ne goljufa. Samo en košček čokolade tu, samo en piškot tam, na koncu dneva pa stavek: »Saj nisem ničesar takega pojedel!« Žal se tehtnica ne bo strinjala z vami.

Napačno dojemanje količine hrane

Nekdo, ki je vajen pojesti 300g testenin za kosilo, se ne zaveda, da je to mnogo preveč. Manjša porcija, bo povzročila občutek lakote – občutek, ki se ga žal ob hujšanju popolnoma ne moremo izogniti. Ljudji tu zavaja tudi tako imenovana »zdrava« hrana – polnozrnati izdelki, hrana z visokim deležem beljakovin… Tudi ta hrana ima kalorije, zato je ne moremo uživati v neomejenih količinah. Za uravnavanje količine hrane je sprva pametno pisati prehranski dnevnik

Skrite pasti

  1. Sladkor: kot makrohranilo se sladkor uvršča med ogljikove hidrate, ki nam dajejo energijo. Gram za gram, sladkor ni bolj kaloričen od maščob, saj so maščobe energijsko najbolj bogato živilo. Je pa sladkor tisti, ki vpliva na količino inzulina v krvi in je, če povemo na kratko in laično, odgovoren za občutek lakote.
  2. Alkohol: alkohol je zelo kalorično živilo, ki ima še dve skriti slabosti – 1. ker je tekočina ga lahko hitreje vnašamo in 2. povečuje občutek lakote.
  3. Sladke pijače. Pregreha in ovira marsikoga, ki tega vira energije ne upošteva pri svojem vsakodnevnem vnosu.

Torej, kot sva povedala že v uvodu, izguba kilogramov je preprosta, morate pa vedeti, da ni in ne bo enostavna. Lotite se jo z glavo in pogumno!

Novim zmagam naproti tudi v letu 2020!

Število komentarjev
0

Dodaj svoj komentar